Zašto je voće i povrće toliko zdravo za nas?

Voće i povrće je bogato prirodnim tvarima koje su dobe za nas, kao što su vitamini, minerali, vlakna, fitonutrijenti i enzimi.

Hurom sok na tanjurima sa namirnicama.

Enzimi – potrebni za održavanje života

Enzimi su biološki katalizatori neophodni za nebrojeno puno fizioloških procesa za održanje života uključujući probavu i zaštitu od bolesti.

Enzimi su esencijalni za stvaranje energije u vašem organizmu. Ako vam nedostaje enzima, materijali u vašem organizmu ne mogu biti razgrađeni u energiju što vas lako čini umornima. Nasuprot tome, ako vaše tijelo ima dovoljno enzima za stvaranje energije od unešene hrane, možete uživati u poletnom, aktivnom životu. Enzimi transformiraju hranu koju jedemo u korisnu energiju, dok pomažu u uklanjanju nepotrebnih tvari iz tijela i jačaju imunitet.

Količina enzima u našim tijelima smanjuje se kako starimo i mora se nadomještati hranom. Najlakši način za unos većine enzima je kroz voće i povrće.

Većina enzima nalazi se u sirovom voću i povrću. Kako bismo konzumirali aktivne enzime, moramo jesti sirovo, svježe voće i povrće.

Vitamini

Vitamini su vitalni nutrijenti koje organizam treba da bi rastao i koristio biološke procese. Nastaju u biljkama uz pomoć sunca i/ili u bakterijama, u nekim slučajevima mogu nastati u ljudskom ili životinjskom organizmu. Vitamini su sastavni dio enzima, daju nam snagu i reguliraju metabolizam. Borci su protiv umora i mnogih bolesti i brinu se za naše zdravlje i vitalnost.
Količina vitamina koje unosimo u organizam vrlo je mala, ali manjkavost od samo jednog od vitamina dovoljno je da ugrozi čitavo tijelo.
Hurom sok u bočicama.

Minerali

Minerali su osnovni kemijski elementi koji imaju glavnu ulogu u kontroli i održavanju psiholoških procesa. Ljudski organizam minerale ne može proizvoditi, pa ih je potrebno unositi hranom ili vodom, a njihov adekvatni unos je nužan za održavanje zdravlja organizma.
Svaki mineral ima specifično djelovanje, a prijeko su potrebni u mnogim biokemijskim procesima, kao što je regulacija metabolizma i ravnoteže tekućine u tijelu, kontrakcije mišića, sinteza proteina, proizvodnja energije, izgradnja kostiju, funkcioniranje staničnih membrana i provođenje živčanih impulsa.

Vlakna

Konzumacija biljnih vlakana, koja su neprobavljiva komponenta hrane, sadržava brojne zdravstvene prednosti. Prehrana koja obiluje biljnim vlaknima utječe na smanjenu potrebu inzulina te poboljšanje regulacije glukoze kod dijabetičara, zatim na sniženje lipida i kolesterola u krvi. Prehrana koja sadrži namirnice bogate biljnim vlaknima djelotvorna je u liječenju srčanih oboljenja i dijabetesa. Vlakna djeluju na skraćenje vremena prolaza u crijevima i na taj način smanjuju vrijeme izloženosti debeloga crijeva potencijalnim kancerogenima. Hrana s visokim sadržajem vlakana tvori glavnu masu neprobavljive hrane, stimulira rad crijeva i pospješuje njihovo pražnjenje. Biljna su vlakna, stoga, neophodna za održavanje normalne funkcije probavnoga trakta. Takva hrana zahtijeva žvakanje, a žvakanje stimulira sekreciju želučanih sokova.

Hurom prirodne namirnice trava.

Fitonutrijenti – hranjive tvari koje se nalaze isključivo u voću i povrću

Biljke proizvode kemijske spojeve koje zovemo fitonutrijenti koje pomažu biljkama u obrani od vanjskih opasnosti kao što su insekti i mikrobi. Ove tvari imaju snažno antioksidativno djelovanje pa tako djeluju na usporavanje procesa starenja, obnovu oštećenih stanica, njeguju kožu, jačaju imunitet i mnogo više.

Fitonutrijenti mogu imati različite efekte, ovisno o boji pojedinog voća ili povrća. Tako, konzumiranje različitih boja, bez zagrijavanja ili kuhanja voća ili povrća, esencijalno je za ravnotežu hranjivih tvari, čiji unos vodi do dobrog zdravlja.